ITA    |    ENG

Assistenza Tecnica

I servizi di assistenza tecnica sistemistica sono erogati tramite il nostro helpdesk telefonico (lun-ven 8:30-18:30) e il nostro portale di assistenza tecnica attivo 24h/24 365gg/365.

Il servizio di assistenza comprende installazione, re-installazione, configurazione e manutenzione hardware (Workstation/PC/Server, stampanti e periferiche di ogni tipo), il supporto per il software applicativo (nuove installazioni, personalizzazioni, troubleshooting) e l'intervento su problemi relativi alle reti LAN/WAN/VPN.

Interventi con tecnici certificati MICROSOFT.

L'intervento potrà essere erogato sia direttamente presso la sede del Cliente che nei laboratori della nostra sede di Torino. I tempi di intervento potranno essere personalizzati a richiesta del Cliente (da 4 a 8 ore). Inoltre possiamo garantire assistenza software remota tramite il nostro software di assistenza.

WORKSHOP & DESIGN può offrire al Cliente un'ampia scelta di contratti di assistenza:

  • Contratti personalizzati
  • Contratti standard ON-SITE
  • Networking system management

Assistenza e supporto.

Sistemisti certificati MICROSOFT, AS400 svolgono attività di prevenzione problemi server e collegamento verso medi sistemi IBM (AS 400), migrazione verso nuovi sistemi operativi, upgrade, gestione della coesistenza/conflitto del software di rete e supporto sistemistico.

Il nostro obiettivo è quello di sollevare l’impresa o il libero professionista da tutte le attività che sono estranee a quello che riguarda direttamente lo svolgimento del suo lavoro.


WORKSHOP & DESIGN è specializzata nella progettazione, realizzazione e gestione di reti aziendali.
 

WORKSHOP & DESIGN vuole porsi come unico interlocutore per il cliente senza che esso debba rivolgersi ad aziende diverse per ottenere un servizio completo e soddisfacente: i nostri servizi spaziano dalla progettazione fino allo sviluppo completo della rete informatica, anche con fornitura di macchine hardware ove richiesto.

Reti Complete TCP/IP

  • Server Microsoft Windows 2008, MAC OSX Server Snow Leopard, Linux/Unix.
  • PDC e BDC
  • Virtual machine
  • Sharepoint Server
  • Utenze Distribuite o Centralizzate
  • Installazione completa dei client e degli applicativi
  • Distribuzione di Servizi su tutta la rete (Internet, Posta)
  • Microsoft Exchange 2010
  • Firewall e DMZ
  • Routing e Accessi Remoti
  • VPN, Gestione Remota
  • Emulazione Terminali HOST/AS400
  • Certification Authority
  • Mail Server
  • File Server
  • Proxy Server
  • DNS Server
  • Web Server
  • Backup System
  • Sistemi AntiVirus
  • Modem Router

Technical Assistance

Our systems technical assistance services are supplied via our telephone helpline (Mon-Fri 8:30-6:30) and our technical assistance portal, active 24 hours a day, 365 days a year.

Our assistance service covers hardware installation, re-installation, configuration and maintenance (Workstation/PC/Server, printers and peripherals of all kinds), support for software applications (new installations, customisations, troubleshooting) and assistance for problems regarding LAN/WAN/VPN networks.

Call-outs with MICROSOFT certified technicians

This service can be supplied on the client's premises or in the lab in our Turin offices. Call-out times can be specified by the client (from 4 to 8 hours). We also guarantee remote software assistance using our support software.

WORKSHOP & DESIGN offers a wide range of assistance contracts:

  • Customised contracts
  • Standard ON-SITE contracts
  • Network system management

Assistance and support

Our certified MICROSOFT and AS400 systems analysts carry out server problem prevention and connection to middle-range IBM systems (AS 400), migration to new operating systems, upgrades, and management of coexistence/conflict issues for network software and systems support.

Our mission is to take care of all non-core activities for companies and professionals.

WORKSHOP & DESIGN is specialised in designing, creating and managing complex corporate networks.

WORKSHOP & DESIGN is a one-stop shop offering a complete service to fulfil all the client's needs: our services range from programming to the complete development of IT networks, including supplying hardware when requested.


WORKSHOP & DESIGN specializes in designing, implementing and managing corporate networks.
 

WORKSHOP & DESIGN wants to provide a single referral for the customer without the necessity to contact different companies to get a complete and satisfactory service: our services ranging from design to complete development a computer network, even with the provision of hardware equipment where required.

Complete TCP/IP Networks

  • Microsoft Windows 2008 Server, MAC OSX Snow Leopard Server, Linux/Unix
  • PDC and BDC
  • Virtual machines
  • Sharepoint Server
  • Distributed or Centralised users
  • Complete installation of clients and applications
  • Distribution of services across the network (Internet, Mail)
  • Microsoft Exchange 2010
  • Firewall and DMZ
  • Routing and Remote Access
  • VPN, Remote Management
  • Emulation of HOST/AS400 Terminals
  • Certification Authority
  • Mail Server
  • File Server
  • Proxy Server
  • DNS Server
  • Web Server
  • System Backup
  • Anti-Virus Systems
  • Modem Router

servizi